Muchia Bondarului (4B)

Data: 31 iulie - 1 august 2011
Participanti: Dana si Baza
Traseu: traseul Muchia Bondarului (4B, 9lc, V A1 sau VI la liber) din peretele Canionului Cioranga Mare si plimbare in Piatra Craiului

In drum spre Busteni... ne hotaram sa mergem in Piatra Craiului gandindu-ne sa cataram Muchia Bondarului in prima zi si Lespezile Lirei in urmatoarea. Ajungem destul de tarziu la intrarea in traseu, muntele era partial invaluit in ceata / nori si cam statea sa ploua, dar ne hotaram sa ne incercam norocul si o luam in sus.

Catarand prima lungime din creasta propriu-zisa... Muchia este ingusta si spectaculoasa, fiind chiar langa canionul Cioranga Mare.

In regruparea.

Plecarea in a treia lungime de creasta, portiunea cea mai dificila a traseului.

Muchia pe care am urcat, pierzandu-se in ceata...

Garofita Pietrei Craiului ne asteapta la iesirea din traseu...

Traseul a fost foarte frumos, dar mai scurt decat ne asteptam. Pacat ca am prins ceata si n-am putut admira peisajul...

Noaptea o petrecem la cabana Plaiul Foii, in conditii de pensiune, dar pret de cabana! A doua zi este frig, umezeala, si tot muntele este in nori - numai vreme de catarat nu e. Asa ca hotaram sa ne plimbam un pic, apoi sa plecam devreme spre casa.

Flori...

Pentru cunoscatori ;)

***

MUCHIA BONDARULUI - 4B

Generalitati:
  • pitoanele sunt relativ rare si relativ proaste (suficiente pentru cineva cu experienta, dar totusi nerecomandat incepatorilor)
  • pe lungimile importante sunt regrupari cu 2 pitoane (par ok), in rest se gaseste eventual cate un cui pentru regrupat
  • grad la liber: VI, grad impus: V(A1)
  • creasta foarte frumoasa si aeriana
  • stanca foarte faina (mai aderenta si mai compacta decat ne asteptam noi)

Accesul: Intrarea in traseu (comuna cu cea pentru Lespezile Lire) este chiar din Braul Cioranga, de unde incepe Canionul Cioranga Mare.

Descriere:

Prima parte a traseului (primele 4 l.c. din schita) urmeaza un horn clar spre baza muchiei. Aceste lungimi estimam ca insumeaza cam ~120m (poate chiar mai mult), sunt usoare si cam neasigurate (in total cred ca am vazut vreo 4 pitoane + o regrupare, dar posibil sa mai fie si altele ascunse).

Creasta propriu-zisa noi am parcus-o in felul urmator:
  • prima l.c. (45m) incepe direct pe muchie, primul cui este destul de departe (dar nu este greu pana acolo), in a doua parte a lungimii se ocoleste prin partea dreapta un bloc de pe creasta (pe ocolire sunt vreo 10-15m verticali cu un singur piton si un mic pas gr. VI-)
  • a doua l.c. (20m) are un singur cui, la plecarea din regruparea ar fi cam gr. V-, apoi este mai usor
  • a treia l.c. (50m) inceputul lungimii este cea mai grea parte din traseu (gr. VI) si este bine pitonat, apoi se iese pe partea de creasta semi-orizontala si se inainteaza usor, se ajunge la un inel bun unde se poate regrupa
  • a patra l.c. (15m) practic traseul s-a cam incheiat, dar mai sunt 10-15m usori pana se iese in jnepeni

Retragerea: Se urmeaza creasta in sus, inotand prin jnepeni, si se ajunge imediat in Braul de Sus pe care il urmam spre dreapta. Acesta duce in Valcelul cu Fereastra pe care se coboara la Ref. Sperantelor. Pe lumina si cu putina atentie sa nu se piarda poteca Braului de Sus, retragerea este destul de clara chiar si pentru cei care nu au mai fost in zona.

Pentru o descriere cat mai completa, postam si schita asta gasita pe net:

***

Brencea Ionuț spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.

ATENȚIE !!!

Unele activități prezentate aici implică risc serios de accidentare gravă sau chiar fatală.

Este important de reținut că:
  • Abordarea anumitor trasee prezentate aici poate fi foarte diferită de cea obișnuită, un motiv foarte serios de a trata cu rezervă informațiile prezentate.
  • Condițiile în care un traseu se găsește (împreună cu riscurile asociate!) pot fi foarte diferite față de cum au fost ele găsite la un moment dat.

În consecință:
  • NU ne putem asuma nicio răspundere în caz că informațiile prezentate aici sunt greșite, inexacte sau depășite.
  • NU ne asumăm nicio răspundere pentru consecințele ce pot decurge din folosirea, în orice fel, a oricăror materiale prezentate aici.
  • Folosirea oricăror informații sau idei prezentate aici se face integral pe propria răspundere.